ntahler...


Salam alaik..
Orang kate..ukhwah tu lebih manis biler berjauhan..tp biler dekat..slalu plak gaduh..erm..mmg btol la apa yg org ckp tuh..bile dah jauh..mule la teringat2 kenangan bersama...makan bersama...maen bersama..pegi surau sesame..ziarah sesame...even study pon sesame...gado pon gado2 sayang..sekadar merapatkan ukhwah...takkan ada yg terasa hati..tp tuh la..ukhwah yg sebegini bkn senang nak dpt..bkn senang nak cipta..takkan dapat kalo kenal dlm masa 2 bln..herm...btol..
kalo yg plg best lagi...masing2 mule bercerita camne masing2 boleh mula berkenalan..ada yg secara langsung..ada jgk yang secara tak langsung...yg kelakar ada..yg sedey pon ada..kawan nih..kalo lagi ramai..lagi best..mcm2 kerenah ada...x sumer org sempurna...masing2 ada kelemahan..ada org bley buat lawak..org suke, tp ada jugak yang menyampah..ada org tuh, suke sakitkan hati org..ada org x suke...sampai mengumpat2..keji mengeji..tp kalo yg paham, mereka anggap tuh sume lumrah...beser la...even laki bini bley gaduh..lidah lagikan tergigit..ni pulak kawan...yg ntah sape2..tibe2 muncul lam hidup kiter..smata2 mewarnai dan menceriakan lagi idup kiter nih...=)
herm..kalo dpt kawan yg ‘satu kepala’ lagi best..sume benda bley wat same2..xda nak down2 kan satu same laen..masing2 support pe yg dibuat...kalo ada masalah..sorang bley tolong...kalo nak mintak pnjm duet pon..xda la nak berkire sgt..ala..kawan kan..kalo nk mntk idea pon..senang jer bg..tp..ada jugak kawan tuh..mmg2 rapat..mmg baek...tp kadang2 buat benda yg die sndiri pon xtau yg kite x suke..pantang ada ape2...laju je sebut nama kiter...kadang2 x paham gak ngan diorang nih..tp xpela..mmg ssh nk paham org yg x brape nk paham nih...(erk..btol ke nih?)
haha..yg nih lagi best...ada kawan tuh plak..mule2 kenal kawan beser je..tp lame2 jadi luar biasa..hehe..paham2 je la..paper pon..jaga la batas2 dlm pergaulan masing2..kalo ada rezeki nak mkn nasi minyak tuh..jgn lupe jemput kawe ek..hehe...
herm..paper pon..ukhwah ni mmg best..lagi best kalo korang dpt rasai erti kata sebenar ukhwah tuh..orang laen plak ckp..kawan ketawa senang dicari..tp kawan menangis ssh di cari..ramai gak..dah dapt idup senang...dah dpt belaja tggi2..lupe kan kawan2..ish2..tak patut..ape yg kawe nk ckp kat sini..kawe nih mmg x pernah lupekan kawan...tp kalo lame dah x contact tuh..bkn lupe..tp bz...n kawan2 jugak..terime kaseh sbb kiter pernah n sedang berkawan...korang mmg best!!



“ sesungguhnya org2 mukmin itu bersaudara, kerana itu damaikanlah antara kedua saudaramu (yang berselisih) dan bertakwalah kepada Allah agar kamu mendapat rahmat’ 49:10

“wahai org2 yg breiman! Jauhilah byk dari prasangka, sesungguhnya sebagian prasangka itu dosa, dan janganlah kamu mencari2 kesalahan orang laen, dan janganlah ada diantara kamu yang mengunjing sebahagian yg laen. Apakah antara kamu yang suka memakan daging saudaranya yg sudah mati? Tentu kamu merasa jijik. Dan bretakwalah kepada Allah, sungguh Allah Maha Penerima taubat, Maha Penyayang..” 49:12

4 comments:

  Faiz

October 24, 2009 at 8:15 PM

x bez idup sorg doe.kne de kawan. haha

  Husaini

October 24, 2009 at 9:07 PM

ha!!btol btol btol...
lebey2 duk kat bumi india nih..
jauh ngan family...hahaha..=)

  Anak Pendang Sekeluarga

October 25, 2009 at 1:05 PM

salam,slm perkenalan dari sya,sy ada dengr keluahan tuan di blog ziarah76,,mugkin kat tempat tuan belajo xde amal lagi,tapi tuan kene fikir mcm na nak hidupkan amal2 nie,sebab fikir tu adalah asas agama,fikir dan doa,,,PALING PENTING,buat usaha bukan untuk islah org lain/dakwah untuk org lain tapi untuk diri kita/untuk tingkatkan iman,iman kita lemah sangat(sy le) dan amt perlu kepada usaha agama yang mulia ini...ok ye tuan,,,,doa pd sy IPB tahun depan..

  Husaini

October 25, 2009 at 5:13 PM

erm...jazakallah Anak Pendang Sekeluarga..insya Allah saya cube usahakan..same2 la kiter doa..mtk kat Allah btol2..

Related Posts with Thumbnails