Aku dan Ramadhan 2


Alhamdulillah..pejam celik pejam celik..dah 6 hari puase.kejap jerk rase..kalo la yg 24 hari lg yg balance tuh pon berlalu dgn cepatnyer, alangkah ruginyer…betapa byk amalan yg masih belom tercover..sedangkan kalo nk fikir2 blk, bln ramadhan nil ah bulan yg selalu di tunggu2 saban tahun..tapi biler dah dapat peluang untuk bersama ramadhan, byk amalan yg ditinggalkan, byk amalan yg dilupakan..nak buat macam maner..iman lemah..dunia pon byk masuk dlm hati..dengan urusan itu dan ini yg tak abes2..bak kater sorang teman.. “ kalo ckp sal dunia mmg x abes..”..mmg btol pon apa yg dier ckp tuh..dah la iman lemah..byk pulak pk sal dunia..aduyai..
Paper pon, syukur byk2..alhamdulillah..berkat bulan Ramadhan ni, rezeki melimpah ruah..nak kata berniaga, tak jugak, nak kata bertani, tak jugak..tapi tuh la..dah rezeki tuh tertulis untuk kiter..takkan ke mana..tapi kiter xleh jugak luper dgn rezeki2 yg kiter dpt tuh..mgkin sengaja Allah nak uji kiter dgn kemurahan rezeki yg dikurniakannya..bykkan lah sedekah di bulan yg mulia nih..mgkin dlm rezeki yg kiter dpt tuh..ada juga rezeki org laen..cume Allah s.w.t gunakan kita yg lemah nih untuk menyampaikan kepada yg sepatutnyer..so biler dpt rezeki tuh, byk2 la syukur pada Allah s.w.t..gunakan dengan sebaiknyer..=)

"sesiapa yang tidak bersyukur dengan pemberian yang sedikit, dia juga tidak akan bersyukur dengan pemberian yang banyak. siapa yang tidak mensyukuri manusia, beerti dia juga tida mensyukuri Allah. Memperkatakan nikmat Allah itu adalah tanda syukur, dan mengabaikannya adalah kufur. berjemaah itu dirahmati, sedankan berpecah belah itu mengundang azab ".
(hadis riwayat Ahmad)
 
Selamat berterawikh dan beramal ibadat…

1 comments:

  :::wagonbiru:::

August 28, 2009 at 3:33 PM

selamat berpuasa!

Related Posts with Thumbnails